sahkonumerot.fi

Siirry Sähkönumerot.fi-palveluun >>

STK Tuotetietopalvelut

kirjat_tietokone

STK:n tuotetietopalvelut palvelevat sähköteknisen kaupan alan toimitusketjun kaikkien portaiden toimijoita tuotetietojen yhdenmukaisessa välittämisessä nopeasti, yksinkertaisesti ja kustannustehokkaasti.

Sähkönumerointi ja perustietojen ylläpito

Sähköisen talotekniikan alalla on Suomessa käytössä ainutlaatuinen yhteinen tuotenumerointijärjestelmä, jota STK ylläpitää.

Jokaisella sähkötarvikkeella on oma sähkönumero, jota koko toimitusketju käyttää. Sähkönumeroa käytetään tuotteen tunnistamiseeni niin valmistajien, maahantuojien, tukkuliikkeiden, urakoitsijoiden kuin suunnittelijoidenkin järjestelmissä.

Sähkönumerosta voi tarvittaessa käyttää lyhennettä Snro. Linkitettäessä Sähkönumerot.fi-palvelun tuotekortille linkin otsikkona suositellaan käytettäväksi 'Sähkönumerot.fi-tuotekortti' tai tilan puutteessa 'Snro-tuotekortti'. Sähkönumerosta on aikaisemmin usein käytetty lyhennystä SSTL-numero liiton entisen nimen perusteella, mutta tämä lyhennys ei ole enää käytössä.

Katso sähkönumeron hakeminen >>

Sähkönumerot.fi

Tuotetietopaiva ukko web valk tausta

Sähkönumerot.fi –sivusto sisältää noin 240 000 sähköteknistä tuotetta yli 400 tavarantoimittajalta 1100 tuotemerkillä.
Tuotteiden perustietojen lisäksi Sähkönumerot.fi-tuotekorteilla on 150 000 tuotekuvaa, 40 000 tuotekuvausta,
40 000 tuotedokumenttia ja 160 000 linkkiä toimittajien omille tuotesivuille.

Sähkönumerot.fi -sivuston tiedot ovat tuotetasolla suoraan myös sähkösuunnittelijoiden ja –urakoitsijoiden käytettävissä heidän operatiivisista järjestelmistään.

Tuotetietoprosessien kehittäminen

STK on yhteistyössä jäsenyritystensä kanssa sopinut tuoteryhmissä käytettävistä tuotteiden yleisnimistä ja laatinut ohjeet teknisen tuotenimen muodostamiseksi sekä kehittänyt  Tuotetietostandardin, jolla tuotetta koskevat tiedot tulee siirtää valmistajilta ja maahantuojilta tukkuliikkeiden järjestelmiin.

STK oppaat kansien kuvat

Sähkönumeroiden ja tuotetietojen ylläpitäjien avaksi on koottu kolmiosainen Sähkönumerot.fi-opas:

• Sähkönumerot.fi ABC pitää sisällään perustiedot sähkönumeroista, sähkönumeron hakemisesta ja tuotetietojen ilmoittamisesta sekä Sähkönumerot.fi-itsepalvelusta.
  • Teknisen nimen ohjeistus on opas, johon on koottu ajantasaiset suositukset Teknisen nimen muodostamiseksi
  • Yleisnimisanasto pitää sisällään kaikki tuoteryhmissä käytössä olevat harmonisoidut yleisnimet.

Sähköisessä muodossa löydät oppaat osoitteesta sähkönumerot.fi/tietoa.
Kirjalliset oppaat saat pyynnöstä veloituksetta STK:n toimistosta: tuotetiedot/stkliitto.fi

Tuotenimisanakirjaan on koottu harmonisoituja tuotenimiä sähkönumerointijärjestelmän tuoteryhmittäin.