Tiedote 14.2.2018

Ensto ja Lival aloittavat yhteistyön

Sähköistysratkaisuja tarjoava perheyhtiö Ensto ja valaisimia valmistava perheyhtiö Lival ovat sopineet myyntiyhteistyön aloittamisesta Suomessa. Yhteistyösopimuksen mukaisesti Ensto aloittaa Livalin valmistamien myymälä- ja kohdevalaisimien myynnin Suomessa kevään aikana. Livalin vahva tuoteportfolio tukee Enston tavoitetta olla johtava myymälävalaistuksen toimittaja ja valmistaja Suomessa. 

"Lival saa meiltä erittäin vahvan myyntiorganisaation ja me saamme portfolioomme tuotteiston, joka tukee kokonaisvaltaista tarjontaa myymälä- ja kohdevalaistuksen segmenttiin", kertoo Ensto Lighting -liiketoiminta-alueen johtaja Jukka Tiitu. "Ensto myy Suomessa myös Livalin omistaman Nordic Aluminiumin valmistamia virtakiskoja, joten valaistuksen lisääminen portfolioon oli luonnollinen jatkumo", Tiitu jatkaa.

Enston ja Livalin yhteistyön kautta Lival haluaa vahvistaa asemaansa kotimarkkinoilla. Lival pyrkii jatkuvasti kehittämään toimintaansa ja Enston kanssa keskustelut yhteistyöstä etenivät hyvin nopeasti. Lival uskoo, että Enston osaamisella ja Livalin tuotteilla luodaan menestyksekäs resepti, joka palvelee ja kattaa loppuasiakkaan tarpeet alusta loppuun.

Lisätietoja

Jukka Tiitu, liiketoiminta-alueen johtaja, Ensto Lighting, p. 040 029 2929
Peter Högel, myyntijohtaja, Lival, p. 040 528 8898

 

Ensto lyhyesti

Ensto on 60-vuotias kansainvälinen perheyritys, joka suunnittelee ja tarjoaa älykkäitä sähköistysratkaisuja, jotka tekevät älykkäistä sähköverkoista, rakennuksista ja liikenteestä entistä turvallisempia, toimivampia, luotettavampia ja tehokkaampia.

Vuonna 1958 perustettu Ensto työllistää 1 600 ammattilaista Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Aasiassa. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli noin 260 miljoonaa euroa. Uskomme parempaan elämään sähköllä ja kestävämpään huomiseen.

Lival lyhyesti

Lival on vuonna 1945 perustettu suomalainen perheyritys, jonka brändi on maailmanlaajuisesti tunnettu. Yhtiön tuotteiden laatu yhdistettynä kilpailukykyiseen toimintamalliin on mahdollistanut globaalin menestyksen. Tällä hetkellä yli 95 % tuotannosta menee vientiin.

 

vision-and-social-channels