FSM DataMonitor
Kuvassa vasemmalta oikealle Harri af Hällström, Ari Kaartinen, Pirjo Kaartinen.

FSM Oy on ostanut Data Monitor Communication Finland Oy:n lähiverkkotuotteiden liiketoiminnan. Toteutettu liiketoimintakauppa koskee passiivisia lähiverkkotuotteita, ja sen tärkeimpänä sisältönä ovat Kerman™-tuotemerkki sekä asiakkaiden omien tuotemerkkien valmistuttaminen sopimusalihankkijoilla. Liiketoimintakaupan ansiosta FSM Oy vahvistaa entisestään asemaansa erityisesti kuparisten lähiverkkotuotteiden maahantuojana ja jakelijana Suomessa.

FSM Oy on maan johtava turvatekniikan ja tietoverkkotuotteiden maahantuoja ja tukkuliike. Yritys on vuodesta 1991 asti toiminut suomalainen perheyritys ja toimimme strategisena hankintakumppanina suomalaisille turvallisuusalan toimijoille ja sähkötukkuliikkeille. Toimintamme kulmakivinä ovat asiakaslähtöinen palvelu, maailman johtavien valmistajien tuotteet ja laadukas toimitusketju. FSM Oy on tuplannut liikevaihtonsa viiden vuoden aikana 14,6 (2018) miljoonaan euroon ja vuoden 2019 budjetoitu liikevaihto on 17,5 M€. Kauppaan sisältyvän liiketoiminnan liikevaihto on noin 1M€.

Data Monitor Communication Finland Oy on tarjonnut tieto- ja viestintätekniikan ratkaisuja kaupan ja teollisuuden tarpeisiin jo vuodesta 1994. Yhtiö omistaa tunnetun Kerman™-tuotemerkin ja toimittaa lisäksi asiakkaiden omia tuotemerkkejä. Kerman™-tuotevalikoima sisältää mm. kupari- ja kuitukaapeleita, liittimiä ja IT-mekaniikan tuotteita.

FSM Oy:n toimitusjohtaja Harri af Hällström totesi, että kauppa kasvattaa edelleen FSM Oy:n kilpailuasemaa markkinoilla: "Liiketoimintakaupan seurauksena tuotevalikoimamme monipuolistuu ja voimme tarjota asiakkaillemme lisää valinnanvaraa." "Tämä liiketoimintakauppa on loistava tilaisuus mahdollistaa hallittu kasvu markkinoilla. FSM Oy tuo laajemman tuotevalikoiman Data Monitorin asiakkaille sekä laajemman asiakasverkoston Data Monitorin tuotelinjoille." Data Monitor Communication Finland Oy:n perustaja ja omistaja Ari kaartinen pohtii.

FSM Group logo