Päivitä lamppuosaamisesi uudistuneissa Lampputiedon ja Lamppukoulun verkkopalveluissa. Tarjoamme puolueetonta ja luotettavaa tietoa hyvästä ja energiatehokkaasta valaistuksesta.

Jos viesti ei näy oikein, avaa se selaimeesi tästä

20.10.2016

Päivitä tietosi ja auta asiakasta valitsemaan sopivaa valoa

Valaistusalan yhdessä tuottamat verkkopalvelut Lampputieto ja Lamppukoulu on uudistettu ja sisällöt päivitetty. Molemmat löytyvät nyt helposti samasta osoitteesta: www.lampputieto.fi. Lamppuhyllyjen laajenevat valikoimat vaativat sekä myyjiltä että asiakkaalta hyvät perustiedot lamppujen ominaisuuksista ja soveltuvuudesta eri käyttökohteisiin. Lampputieto tarjoaa tietoa puolueettomasti.

Ledeihin siirtyminen säästää maailmanlaajuisesti arvioiden mukaan jopa 110 terawattituntia sähköä vuodessa. Se on huiman paljon, sillä Suomessa sähköä käytetään kaikkiaan 82,5 TWh. Laatu ja energiatehokkuus kulkevat käsi kädessä, joten parhaan energialuokan lamppuja voi huoletta suositella.

www.lampputieto.fi

Pätevöidy lamppumyyjänä

Suosittu verkkokoulutusaineisto lampuista avautui uudistettuna syyskuussa. Myymälähenkilökunnalle suunnattu kurssi antaa tärkeää perustietoa lamppujen ominaisuuksista, asiakkaan tarpeeseen sopivan lampun valinnasta sekä valaistuksen energiatehokkuudesta. Verkkokurssin suorittaminen kestää noin 20 minuuttia, ja se sisältää harjoituksia sekä lyhyen lopputestin.

Lamppukoulu

Lamppukouluun löydät Lampputiedon kautta.

Kymmenen lampun kulutus ja käyttökustannukset erilaisilla lampputyypeillä.

Ledi on kannattava valinta

On tärkeää valita oikea lamppu käyttötarkoituksen ja -ympäristön mukaan. Energiatehokas ja pitkäikäinen ledi on ominaisuuksiltaan ja käyttökustannuksiltaan ylivoimainen ja samalla ympäristöystävällisin vaihtoehto. Tietoa markkinoilla olevista lampputyypeistä ja niiden käyttökohteista on Lampputiedossa.

Valaistustieto ammattilaisille

Energiatehokkaista valaistusratkaisuista on julkaistu oma verkkopalvelunsa, Valaistustieto.fi. Se sisältää erinomaisia esimerkkejä ja säästötietoa kiinteistöjen valaistuksesta sekä VALTTI-laskurin elinkaarikustannusten vertailuun.

Tutustu Valaistustietoon

Tunnetko kierrätyskäytännöt?

Sähkö- ja elektroniikkaromun kierrätys on tärkeää, koska näin niistä saadaan talteen arvokkaita materiaaleja uudelleen käytettäväksi. Kannusta asiakasta tuomaan käytöstä poistetut lamppu- ja valaisintuotteet keräyspisteeseen.

Opaste hyllyyn asiakkaan avuksi

Lamppuhyllyllä asiointi voi olla asiakkaan mielestä turhauttavaa. Tuotevalikoima on huomattavasti aiempaa laajempi eikä kiireessä ehkä huomaa tarkastaa käytettävyyden kannalta olennaisia ominaisuuksia. Auta asiakasta ja tulosta hyllyinfo, josta näkyvät keskeisimmät lampunvalintaan liittyvät asiat.

Uudistetun hyllyinfon voi ladata tulostus- ja painokelpoisina tiedostoina.

Oppaat ja materiaalit

Lataa A4-opaste Lampputiedosta.

Valaisimen energiamerkintä esille

Energiamerkinnän on oltava aina selkeästi esillä tuotteessa, markkinointimateriaaleissa, verkkokaupassa ja teknisissä myynninedistämismateriaaleissa. Erilaisille valaisimille on omat merkkinsä.

Liity postituslistalle ja suosittele

Haluatko saada 2-3 kertaa vuodessa ajankohtaista tietoa energiatehokkaasta valaistuksesta, lampuista ja energiamerkinnästä? Liity tämän uutiskirjeen postituslistalle tai suosittele kollegalle.

Liity postituslistalle

Motiva Oy

PL 489, 0010 HELSINKI

www.motiva.fi

Osoitelähde: Motivan asiakasrekisteri

Mikäli et vastaisuudessa halua sähköisesti tietoa Motivasta, ole ystävällinen ja klikkaa tästä.