63 ryhman uutiseen kuvitusSähkönumeroiden tuoteryhmittelyä muutetaan siten, että vuoden 2012 alusta lukien kaikki henkilönsuojaukseen liittyvät tuotteet avataan uuteen ryhmään 63 Henkilönsuojaimet. Ryhmään kuuluvat mm. työvaatteet ja -jalkineet, kypärät, putoamissuojaimet, hengityksen- ja kuulonsuojaimet jne.

pdfTuoteryhmän 63 Henkilösuojaimet yleisnimet

63 ryhman uutiseen kuvitus 2

Tähän asti kyseiset tuotteet ovat kuuluneet ryhmään 64 Työ-, turva- ja tunnusvälineet ja siten nillä on -  tuoteryhmänsä mukaisesti -  64-alkuinen sähkönumero.

Kun uusi ryhmä otetaan käyttöön vuoden 2012 alusta, vanhojen tuotteiden sähkönumerot muuttuvat uuden tuoteryhmän mukaisiksi. Tuoteryhmää kuvaavat kaksi ensimäistä numeroa muuttuvat siis 64-alkuisista 63-alkuisiksi numeron loppuosan pysyessä ennallaan.

63 ryhman uutiseen kuvitus 3Tuotteen 64-alkuinen sähkönumero arkistoidaan ja korvaavaksi tuotteeksi merkitään uusi 63-alkuinen sähkönumero.

Sähkönumeroiden muutostyö tehdään liiton toimesta tammikuun aikana Sähkönumerot.fi-palveluun kaikille niille tuotteille, joiden yleisnimi on sovittu siirrettäväksi 64-ryhmästä 63-ryhmään.

Lisätietoja: Katri Huhtinen, Sähköteknisen Kaupan Liitto ry, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., p. 0503019000.