Sähköteknisen Kaupan Liitto ry (STK) palkitsi syyskokouksessaan 2.11.2016 Teknoware Oy:n Esimerkillisenä Tuotetietojen Päivittäjänä.

Teknoware vastaanotti EsimerkillinenTuotetietojenPaivittaja2016 kunniakirjan

Kunniakirjan ja kukat Jari Tabellille ja Mikko Maliselle Teknoware Oy:stä
luovuttivat STK:n puheenjohtaja Mika Höijer ja toimitusjohtaja Tarja Hailikari.

STK pitää yllä alan yhteistä 240.000 tuotetta käsittävää Sähkönumerot.fi-tuotetietopalvelua, joka sisältää kattavat sähköteknisten tuotteiden tuotetiedot, kuvat ja linkit koko toimitusketjun tarpeisiin.

Teknowarella on Sähkönumerot.fi-tietopalvelussa 969 tuotetta, joiden kaikkien tuotekorteilla on ETIM-standardin mukaiset tekniset tiedot, tuotekuvaus ja vähintään yksi tuotekuva. Yhtiön tuotekorteilla on yhteensä 1240 tuotekuvaviittausta, 947 linkkiä yrityksen omille tuotesivuille ja 1015 linkkiä dokumentteihin. Valaisinluettelotiedot löytyvät 725 tuotteelta. Kaikkien Teknowaren tuotteiden yleisnimet ja tekniset nimet ovat suositusten mukaiset.

”Tuotetietojen on oltava kaikkien käytettävissä ajasta ja päätelaitteesta riippumatta. Tämä on yleistä digitalisaatiokehitystä, jota haluamme edistää. Samalla saamme kilpailuetua siitä, että tietomme ovat helposti löydettävissä Sähkönumerot.fi-tietopalvelussa”, sanoo liiketoimintajohtaja Jari Tabell Teknoware Oy:stä.

Hänen mukaansa onnistuminen vaatii hyvää omien tuotteiden tuntemusta, jotta kaikki yksityiskohtainenkin data tulee dokumentoitua. Puutteelliset tiedot, muistinvaraisuus tai perimätieto eivät ole enää tätä päivää. Myös entistä kattavampaa tietoa tarvitaan, sillä tarve alkaa suunnittelusta ja jatkuu tuotteen koko elinkaaren ajan.

”Ennen tehtiin tuotehallinnassa datalehti suunnittelijan käyttöön ja se riitti. Nyt olemme ottaneet vahvasti asiakasnäkökulman, mikä merkitsee markkinointihenkilöiden mukanaoloa Sähkönumerot.fi-tietojen syöttämisessä ja ylläpidossa. Kyse on tämän päivän asiakaspalvelusta, jossa tuotteeseen kuuluu aina monipuolinen tietopaketti”, Tabell kuvailee.

Sähkönumerot.fi-palvelussa on vuoden sisällä ollut 1,5 miljoonaa käyntikertaa. Joka arkipäivä tietoja tarkistetaan keskimäärin 14.000 sivulta. Tämän lisäksi tietokanta on päivittäisessä käytössä suunnittelijoiden ja urakoitsijoiden ohjelmistoissa sekä tukkujen verkkokauppojen tiedonläh-teenä.

”Tänä vuonna Sähkönumerot.fi-palveluun on täydennetty erityisesti European Technical Information Modelin mukaisia teknisiä tietoja. Yritykset aloittivat näiden ETIM-tietojen syöttämisen järjestelmään tasan vuosi sitten, ja tällä hetkellä ne ovat käytettävissä jo 100.000 tuotteella”, STK:n toimitusjohtaja Tarja Hailikari kertoo.

Lisätiedot:
Tarja Hailikari, toimitusjohtaja STK, puh. 040 7358673, tarja.hailikari(at)stkliitto.fi
Jari Tabell, liiketoimintajohtaja, Teknoware Oy, puh. 040 589 4491, jari.tabell(at)teknoware.com

Sähköteknisen Kaupan Liitto ry (STK) edustaa sähköteknisten tuotteiden valmistajia, maahantuojia ja tukkuliikkeitä. STK edistää alan kehitystä ja vaikuttavuutta sekä tuottaa palveluja, joista merkittävin on 240.000 sähköteknistä tuotetta sisältävä Sähkönumerot.fi- tuotetietopalvelu.