Sähkönumerot.fi tiedottaa 2/2017

Katko Oy - Esimerkillinen Tuotetietojen Päivittäjä 2017

Katko Oy:n palkittiin Esimerkillisenä Tuotetietojen Päivittäjänä Sähköteknisen kaupan liiton syyskokouksessa. Kunniakirjan ja kukat Jukka Pitkäselle, Sami Kokkomäelle, Jukka Hyryläiselle ja Ari Salolle Katko Oy:stä luovuttivat STK:n puheenjohtaja Mika Salokangas ja toimitusjohtaja Tarja Hailikari.

Katkolla on Sähkönumerot.fi-tietopalvelussa 1124 tuotetta, joiden kaikkien tuotekorteilla on ETIM-standardin mukaiset tekniset tiedot ja vähintään yksi tuotekuva. Yhtiön tuotekorteilla on 3700 linkkiä yrityksen omille tuotesivuille, tuoteluetteloon tai esitteisiin. Yritys on hyödyntänyt Sähkönumerot.fi-palvelua myös European Technical Information Modelin (ETIM) mukaisten teknisten tietojen täydentämiseksi yli 900 vientituotteelleen.

Onnittelut Katkolle!

ETIM 7 on otettu käyttöön

ETIM 7.0 julkasitiin syyskuun alussa ja se on otettu käyttöön Sähkönumerot.fi-palvelussa. Uusi julkaisu tuo mukanaan paljon muutoksia mm. kaapeliluokkiin sekä lisäyksiä valaisimien ominaisuuksiin. Tarkista tuotteen ETIM-tiedot ja muuta tarvittaessa tuotteelle uusi luokka tai täydennä tuotteen ominaisuustietoja.

Kaikki tukut eivät vielä ole siirtyneet käyttämään ETIM 7:ää, joten tarkista yhteyshenkilöltäsi voiko tukku ottaa vastaa ETIM 7 mukaisia tietoja.

Lue lisää Sähkönumerot.fi-palvelun Tietoa ja ohjeet -sivuilta.

Tuotekortin pdf-tulosteen ulkonäköä on uudistettu

Tutustu uuteen pdf-tulosteeseen. Siinä näkyvät kaikki tuotekortilla olevat tiedot myös kaikki kuvat.

Voit tehdä yksittäisestä tuotekortista pdf-tulosteen käyttämällä tuotekortilla Tallenna PDF-tiedostona toimintoa.

Jos tarvitset useamman tuotteen samaan pdf:ään, lisää tuotteet Tuotetietokansioon ja käytä Tallenna PDF-tiedostona -toimintoa. Voit halutessasi lisätä oman merkinnän, joka näkyy tulosteen jokaisella sivulla.

Voit tallentaa Tuotetietokansion kaikki tuotteet tai vain valitsemasi  tuotteet. Jos haluat tallentaa vain listauksen tuotteista, valitse Kaikki listauksena tai Valitut listauksena:

Seuraavat perehdyttämispäivät

Perehdyttämispäivissä kerrotaan sähkönumeron ja tuotetietojen merkityksesä koko toimitusketjulle, tutustutaan Sähkönumerot.fi-palvelun mahdollisuuksiin sekä opetellaan itsepalvelun ja ETIMin saloja.

9.1. aamupäivä: Sähkönumerot.fi-perehdytys
16.1. aamupäivä: ETIM-perehdytys

6.3. aamupäivä: Sähkönumerot.fi-perehdytys
13.3. aamupäivä: ETIM-perehdytys-perehdytys

6.4. koko päivän koulutus: Sähkönumerot ja ETIM

Koulutukset järjestetään STK:n tiloissa Lauttasaaressa. Ilmoittadu mukaan viimeistään edellisen viikon perjantaina sähköpostitse Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.. Koulutus on maksuton.

Tervetuloa!