Kilpailu laadukkaista tuotetiedoista kasvaa

Sähkönumerot.fi-palvelussa on kaikkiaan 488 yrityksen tuotteita. Aktiivisia tuotteita on 240.000.

• ETIM-standardin mukaiset tekniset tiedot löytyvät Sähkönumerot.fi-palvelussa 130.000 tuotteelta eli 54 %:lta kaikista tuotteista.
  • Tuotekuva on 78 %:lla tuotteista.
  • 42 % toimittajista on huolehtinut siitä, että lähes kaikilta heidän tuotekorteiltaan pääsee yhdellä klikkauksella joko yrityksen omille sivuille tuoteinformaatioon tai käyttöohjeisiin tai muihin dokumentteihin.
  • Harmonisoimaton tuotenimi on enää 6 %:lla tuotteista.

40 parasta toimittajaa toukokuussa 2018

Yritysten keskinäinen paremmuusjärjestys alla olevissa taulukoissa määräytyy ensisijaisesti ETIM-tietojen, kuvallisten tuotekorttien, tuotekuvausten ja harmonisoitujen yleisnimien keskiarvon ja toissijaisesti linkkien/dokumenttien määrän perusteella.

Listan arvostelun sijasta kannattaa laittaa omat tiedot entistäkin parempaan kuntoon. Nyt siihen on Sähkönumerot.fi-palvelussa tarjolla tehokas työkalu – uusi Tuotetietostandardi 2017. Sen tarjoamat mahdollisuudet kannattaa opetella, vaikka vanhoista työtavoista poisoppiminen onkin tunnetusti vaikeaa 😊 Lue lisää uuden Tuotetietostandardi-excelin käytöstä tästä linkistä.

Parhaat toimittajat toukokuu2018

Kuvat on tärkeitä ja ilman ETIM-tietoja tuotteet eivät löydy tukkujen verkkokaupoista

Kannattaa muistaa, että tukkujen – Ahlsell, EL-Parts, Onninen, Rexel ja SLO – verkkokaupoissa sekä eräissä urakoitsijoiden ja suunnittelijoiden käyttämissä ohjelmistoissa hyödynnetään Sähkönumerot.fi-tuotekuvia. Jos kuva puuttuu Sähkönumerot.fi-tuotekortilta, se todennäköisesti puuttuu myös tukkujen verkkokaupoista ja kyseisistä urakoitsijoiden ja suunnittelijoiden järjestelmistä.

Ne tuotteet, joille teknisiä tietoja ei ole täytetty, eivät puolestaan nouse hakutuloksiin, kun urakoitsijat,suunnittelijat ja tukkumyyjät etsivät tuotteita teknisillä ominaisuuksilla tukkujen verkkokaupoista tai Sähkönumerot.fi-palvelusta, joten tekniset tiedot on todellakin tarpeen lisätä tuotteille.

Huomioithan myös, että Katso myös nämä tuotteet -listaan Sähkönumerot.fi-tuotekortin loppuun nousevat ne tuotteet, joilla olla sama kuva, dokumentti tai tuotekuvaus kuin tuotekortin tuotteella.

Sähkönumerot.fi-perehdytyksissä opit tehokkaat keinot tuotetietojen ylläpitoon

Tuotetietojen merkitys sähköteknisten tuotteiden toimitusketjussa lisääntyy jatkuvasti ja Sähkönumerot.fi-palvelun toiminnallisuudet monipuolistuvat. Sähkönumerot.fi-koulutuksesta onkin tullut oleellinen osa sähköistysalan kaupan perehdytystä.

Perehdytykset pidetään aamupäivisin ja niissä keskitytään joko sähkönumeroiden ja Sähkönumerot.fi-sivuston käyttöön tai ETIM-tietoihin. Puolivuosittain pyritään järjestämään myös koko päivän koulutus, jossa käsitellään kummatkin osa-alueet samana päivänä.

Maksuttomat tapahtumat järjestetään STK:n tiloissa Lauttasaaressa osoitteessa Särkiniementie 3.

Koulutusten ajankohdat löydät osoitteesta: Sähkönumerot.fi > Tapahtumat