Digitalisaatiota käsittelevissä seminaareissa on peräänkuulutettu avointa dataa ja avoimia rajapintoja.
Sähkönumerot.fi vastaa nyt tähän huutoon. Tarjoamme 240.000 sähköteknisen tuotteen tuotetiedot API-rajapintojen kautta koko KIRA-alan hyödynnettäväksi.

Sähköistysalan eri asiakasryhmien tarpeet huomioiden Sähkönumerot.fi-palvelussa olevat tuotetiedot on nyt ryhmitelty tuotetietopaketeiksi, jotka on mahdollista API-rajapintojen kautta välittää automaattisesti asiakkaiden
it-järjestelmiin Suomessa.

Rajapintojen hyödyntämismahdollisuuksia on lukuisia. Valmistajaa/maahantuojaa ne voisivat palvella esimerkiksi alla mainituilla tavoilla.

Haluaisitteko näyttää omilla verkkosivuillanne Sähkönumerot.fi-palvelussa ylläpitämänne tuotetiedot?

Kuten Sähkönumerot.fi-palvelun itsepalvelukäyttäjät tietävät, palvelu tarjoaa valmistajille ja maahantuojille monipuoliset työvälineet tuotetietojen ylläpitoon ja monella valmistajalla onkin Sähkönumerot.fi-palvelussa laadukkaat ja kattavat tuotetiedot.

Toimittaja voi nyt sopia Sähkönumerot.fi-palvelun kanssa siitä, että hänen omat tuotetietonsa siirretään API-rajapinnan kautta Sähkönumerot.fi-palvelusta automaattisesti toimittajan omille verkkosivuille tai muihin järjestelmiin helposti ja kustannustehokkaasti.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä STK:n toimistoon!

Pyytävätkö teollisuusasiakkaanne, rakennusliikkeet tai julkisen sektorin asiakkaat tuotetietojanne?

Vaikka Sähkönumerot.fi-palvelussa olevien tuotteiden tunniste- ja nimitietoja välitetään yhä laajemmalle joukolle kiinteistö- ja rakennusalan asiakkaita, palvelun tarjoamat mahdollisuudet eivät ole vielä kaikkien tiedossa.

Jos asiakkaanne – varsinkin perinteisen sähköistysalan kaupan ulkopuolelta – pyytävät teiltä tuotetietoja, kannattaa ehdottaa, että he kääntyisivät Sähkönumerot.fi-palvelun puoleen. Selvitämme heidän kanssaan, voisimmeko toimittaa tuotetietonne Sähkönumerot.fi-palvelun rajapintojen kautta suoraan heidän it-järjestelmiinsä.

Sähkönumerot.fi-yhteistyökumppanit

Viimeisen vuoden aikana STK-Tietopalvelut Oy on tehnyt yhteistyösopimukset Magicadin, Buildercomin ja Lassila & Tikanojan kanssa tuotetietojen hyödyntämisestä heidän tarjoamissaan tai käyttämissään sovelluksissa.

Jo vuosia tuotteiden perustiedot ovat olleet myös Admicomin, BOSin, Caverionin, Ecomin, Future Groupin, Granlundin, Laivasähkötyön, Kymdatan, Mercus Softwaren, Pajadatan, Quanttosin, SoftOnen, Stocellin, Sähköinfon ja Visman saatavilla joko heitä itseään tai heidän asiakkaitaan varten. Tuotteiden perustiedot on tarjottu csv-tiedostoina ja linkkinä Sähkönumerot.fi-tuotekorteille. Nyt myös näiden toimijoiden kanssa voidaan siirtyä dynaamisempaan, API-rajapintojen kautta tapahtuvaan tietojen välitykseen.

Katso Sähkönumerot.fi-yhteistyökumppanit osoitteesta: sähkönumerot.fi/fi/tietoja-ja-ohjeita/yhteistyokumppanit.

Mitä ovat Sähkönumerot.fi-palvelun uudet API-rajapinnat?

API-rajapinnan tuotetietopakettien suunnittelussa on huomioitu eri asiakasryhmien erilaiset tarpeet. Rajapinnan avaamisen yhteydessä valitaan asiakkaan tarpeiden pohjalta sopiva tuotepaketti ja sovitaan tapauskohtaisesti siitä, minkä tuoteryhmien ja valmistajien tuotetetietoja rajapinnan kautta välitetään.

Rajapinnan käytöstä peritään kohtuullinen vuotuinen käyttömaksu. Itse tuotetiedoista STK ei peri maksua.

Sähkönumerot.fi-rajapinnan tuotetietopaketit
Paketti  Paketin karkea sisältö Käyttötarve   Formaatti
 1. Perustiedot Tuotekoodit, -nimet, toimittajatiedot, logistiikkatiedot,
nettikuva ja Sähkönumerot.fi-linkitys