TUOTETIEDOILLA TEHOA TEKEMISEEN

Tervetuloa Sähkönumerot.fi-tuotetietopäivään kuulemaan, miten tuotetietologistiikan valtaväylää hyödyntämällä voitte tehostaa omaa ja asiakkaittenne tekemistä koko toimitusketjussa.

Sähkötekniset tuotteet kehittyvät yhä älykkäämmiksi. Maailma digitalisoituu ja eri toimijoiden järjestelmät linkittyvät yritysten väliset rajat ylittäviksi verkostoiksi ja ekosysteemeiksi. Kiinteistö- ja rakennusalalla tämä tarkoittaa sitä, että tuotetietojen merkitys kaupankäynnissä, tuotevalinnoissa, suunnittelussa, tietomallintamisessa, rakentamisessa ja ylläpidossa kasvaa.

Tilaisuus on tarkoitettu sekä yritysjohdolle että kaikille tuotetietoja työssään tarvitseville tai ylläpitäville tai KIRA-alalle ohjelmistoratkaisuja kehittäville.

Tutustu ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan

_________________________________________________________________________________

STK palkitsi ABB:n Esimerkillisenä tuotetietojen päivittäjänä 2018

Kunniakirjan, taulun ja kukat myynnin tekniselle asiantuntijalle Terttu Hautamäelle ja tuotemarkkinointijohtaja Kari Karvoselle luovuttivat STK:n puheenjohtaja Mika Salokangas (oikealla) ja toimitusjohtaja Tarja Hailikari (vasemmalla). ABB:ltä huomionosoitusta olivat vastaanottamassa lisäksi (vasemmalta lukien) Kari Pulkkinen, Ari Torikka ja Timo Toissalo.

Sähköteknisen Kaupan Liitto ry (STK) pitää yllä alan yhteistä yli 240.000 tuotetta käsittävää Sähkönumerot.fi-tuotetietopalvelua, joka sisältää kattavat sähköteknisten tuotteiden tuotetiedot, kuvat ja linkit koko toimitusketjun tarpeisiin.

Tuotteiden määrällä mitattuna ABB on Sähkönumerot.fi-palvelun suurin toimija. Sillä on Sähkönumerot.fi-tietopalvelussa yli 18.000 tuotetta. Niistä 94 %:lla on vähintään yksi tuotekuva ja 73 %:lla on ETIM-standardin mukaiset tekniset tiedot ja 70 %:lla tuotekuvaukset. Yhtiön tuotekorteilla on 42.000 linkkiä yrityksen omille tuotesivuille, tuoteluetteloon tai esitteisiin.

- Olemme vuoden kuluessa lisänneet ETIM-tiedot yli 4.000 tuotteelle, tuotekuvat 1.800 tuotteelle ja tuotekuvaukset vajaalle 5.000 tuotteelle, kertoo Kari Karvonen ABB:ltä.

Tämän parannuksen on hänen mukaansa mahdollistanut kaksi asiaa. Ensinnäkin koko yhtymässä on merkittävästi panostettu ETIM-datan laatuun ja saatavuuteen. Tämän lisäksi käynnistettiin Suomessa vuosi sitten projekti, jonka tarkoituksena oli lisätä erityisesti pienjännitetuotteiden tuotekuvia ja -kuvauksia tietopalveluun. - Saatu parannus on merkittävä ja jatkamme tietojen täydennystä eri tuotealueilla.  Työ on tärkeää, sillä Sähkönumerot.fi-tuotetietopalvelun kautta saamme tiedot tehokkaasti verkkokauppoihin ja asiakkaiden käyttöön. Näemme tämän myös kilpailutekijänä, Kari Karvonen toteaa.

Sähkönumerot.fi-palvelussa on vuoden sisällä ollut lähes kaksi miljoonaa käyntikertaa. Tämän lisäksi tietokanta on päivittäisessä käytössä suunnittelijoiden ja urakoitsijoiden ohjelmistoissa sekä tukkujen verkkokauppojen tiedonlähteenä.

Sähkönumerot.fi-koulutukset

Tuotetietojen merkitys sähköteknisten tuotteiden toimitusketjussa on kasvanut viime vuosina merkittävästi ja Sähkönumerot.fi-palvelun toiminnallisuudet ovat lisääntyneet ja monipuolistuneet. Sähkönumerot.fi-koulutuksesta onkin oleellinen osa sähköistysalan kaupan perehdytystä.

Perehdytykset pidetään aamupäivisin ja niissä keskitytään joko sähkönumeroiden ja Sähkönumerot.fi-sivuston käyttöön tai ETIM-tietoihin. Puolivuosittain pyritään järjestämään myös koko päivän koulutus, jossa käsitellään kummatkin osa-alueet samana päivänä.

Seuraavat koulutukset:
06.11.2018 klo 9-12        Sähkönumerot.fi-perehdytys
13.11.2018 klo 9-12        ETIM-perehdytys
18.01.2019 klo 9:30-15   Sähkönumerot.fi- ja ETIM-perehdytys

Maksuttomat tapahtumat järjestetään STK:n tiloissa Lauttasaaressa. llmoittaudu edellisen viikon perjantaihin mennessä: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..