LasseKalmi RexelRexel Finland Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty 25.2.2019 alkaen ekonomi Lasse Kalmi (42).

”On ilo aloittaa uudessa tehtävässä ja lähteä kehittämään Rexeliä yhtenä alan johtavista yrityksistä. Yhtiö on mielenkiintoisessa kehitysvaiheessa ja osaavan henkilöstönsä avulla pystyy tarjoamaan hyviä tuotteita ja ratkaisuja asiakkailleen.” Kalmi kommentoi nimitystään.

Kalmilla on laaja kokemus ja osaaminen erilaisista tehtävistä sekä vähittäis- että tukkukaupan sektoreilta, viimeisimpänä kehitysjohtajan roolissa STARK / DT Finland Oy:ssä.

”Hiilineutraali digitaalinen yhteiskunta vaatii vahvaa sähköteknisen infra-struktuurin rakentamista. Siihen Rexelillä on tarjota kumppaneilleen useita ratkaisuja, oli kyse sähköauton lataamisesta, innovatiivisista valaistusratkaisuista tai aurinkosähkön keräämisestä. Ratkaisujen ja tuotteiden lisäksi tietomallinnus on tärkeä osa kokonaisuutta.” Kalmi toteaa.

Yhtiön väliaikaisena toimitusjohtajana jatkaa 24.2.2019 saakka CFO Rolf Rönnblad.

Globaliin Rexel konserniin kuuluva Rexel Finland Oy on innovatiivinen sähkömateriaalin jakelija Suomessa. Rexel tarjoaa laajan valikoiman asiakaslähtöisiä ratkaisuja sähkömateriaalin jakeluun, energiansäästöratkaisuja rakennuksiin ja teollisuuteen sekä uusiutuvan energian ratkaisuja ammattilaisasiakkaille. Yhtiön myyntiohjelmassa on yli 100 000 tuotetta noin 500 toimittajalta ympäri maailmaa.

Rexel Finland Oy:n liikevaihto vuonna 2017 oli 195MEUR. Yhtiön palveluksessa työskentelee 300 alan ammattilaista 34 myyntipisteessä ympäri Suomea.  Rexel Finland Oy:llä on tytäryhtiö Venäjällä.