Jos luet viestin mieluummin selaimella, klikkaa tästä

Hyvä sähköalan opettaja

Tähän tiedotteeseen on kerätty sähköistysalaa koskevaa tietoa alan opetustoimintasi tueksi.

Sähkönumerolla ja siihen liittyvillä tuotetiedoilla on merkittävä rooli koko toimitusketjussa

Sähköteknisen kaupan alalla Suomessa on myynnissä 250 000 sähköteknistä tuotetta, joiden myyminen ja ostaminen tapahtuu alan yhteisellä koodilla - sähkönumerolla.

Sähkönumerot.fi-tuotetieto-palvelun monipuolisten mahdollisuuksien tunteminen on tärkeää kaikille sähköistysalan toimijoille. Sähköteknisen Kaupan Liitto ry (STK) onkin tehnyt alan oppilaitosten käyttöön oppimateriaalin aiheesta "Sähköteknisten tuotteiden hankinta - Miten sähkönumero palvelee koko toimitusketjussa".

Oppimateriaalipaketti on vastikään päivitetty ja sisältää
32 dian powerpoint-esityksen ja neljä 15-30 minuuttia kestävää harjoitussarjaa. Oppimateriaali löytyy tästä linkistä tai osoitteesta sahkonumerot.fi > Tietoa ja Ohjeet.

Myös harjoitusten vastaukset löytyvät samasta osoitteesta, mutta tämä - vain teidän opettajien käyttöön tarkoitettu dokumentti - on suojattu salasanalla opettaja.

Uusien Hanketiedot.fi - toimintojen esittely verkossa - tervetuloa!

Suositun Sähkönumerot.fi-palvelun toiminnot monipuolistuvat entisestäänkin. Hankkeiden osapuolet voivat kerätä, listata, tallentaa ja jakaa linkkejä tuotekortteihin, -vertailuihin ja -luetteloihin.

Jotta osaat itse täysimääräisesti hyödyntää palvelujen tarjoamia mahdollisuuksia ja opettaa niitä opiskelijoillesi, tule 15.10.2020 klo 9.30-10.30 palvelun verkkoesittelyyn tai katso tallenne myöhemmin osoitteessa stkliitto.fi/hanketiedot.

Hanketiedot.fi-toimintoja koskeva harjoitussarja valmistuu loppuvuodesta.

Miten sähkön rooli yhteiskunnassamme kasvaa? - hyödynnä opetusmateriaalia

Hyvinvointia sähköllä -visio on sähköistysalan järjestöjen - STK, NSS, STUL, Sesko & STEK -
ja 22 yrityksen tai yhteisön näkemys tulevaisuudesta ja sähkön roolista osana jokapäiväistä
elämää vuonna 2030.

Visiosta ja sen teemoista on kerätty sähköalan oppilaitosten käyttöön ajankohtaista tietoa opetusmateriaaliksi, joka löytyy tästä linkistä tai osoitteesta hyvinvointiasahkolla.fi/aineistot/esitykset.

Opetusmateriaali koostuu 29 diasta, joissa esitellään vision neljää teemaa - esim. aurinkosähkö ja sähköautot - ja niihin liittyviä ajankohtaisia asioita.

Sähkönumerot.fi-lyijykynät oppilaillesi

Jos haluat jakaa oppilaillesi Sähkönumerot.fi-lyijykynät, täytä osoitteesta stkliitto.fi/kynatilaus
aukeava tilauslomake.

Toimitamme kynät loppuvuodesta veloituksetta oppilaitokseenne.