Hyvä sähköalan opettaja

Tähän tiedotteeseen on kerätty sähköistysalaa koskevaa tietoa alan opetustoimintasi tueksi.

Sähkönumerolla ja siihen liittyvillä tuotetiedoilla on merkittävä rooli koko toimitusketjussa

Sähköteknisen kaupan alalla Suomessa on myynnissä 250.000 sähköteknistä tuotetta, joiden myyminen ja ostaminen tapahtuu alan yhteisellä koodilla - sähkönumerolla.

Sähkönumerot.fi-tuotetietopalvelun monipuolisten mahdollisuuksien tunteminen on tärkeää kaikille sähköistysalan toimijoille. Sähköteknisen Kaupan Liitto ry (STK) onkin tehnyt alan yritysten ja oppilaitosten käyttöön oppimateriaalin aiheesta "Sähköteknisten tuotteiden hankinta - Miten sähkönumero palvelee koko toimitusketjussa".

Oppimateriaalipaketti on vastikään päivitetty ja sisältää 32 dian powerpoint-esityksen ja neljä 15-20 minuuttia kestävää harjoitussarjaa. Oppimateriaali löytyy tästä linkistä tai osoitteesta sahkonumerot.fi > Tietoa ja Ohjeet.

Myös harjoitusten vastaukset löytyvät
samasta osoitteesta, mutta tämä - vain teidän opettajien käyttöön tarkoitettu dokumentti - on suojattu salasanalla opettaja.

Hyödynnä päivitettyä opetusmateriaalia

Hyvinvointia sähköllä -visio on sähköistysalan järjestöjen - STK, NSS, STUL, Sesko & STEK -
ja 22 yrityksen tai yhteisön näkemys tulevaisuudesta ja sähkön roolista osana jokapäiväistä
elämää vuonna 2030.

Visiosta ja sen teemoista on kerätty sähköalan oppilaitosten käyttöön ajankohtaista tietoa opetusmateriaaliksi, joka löytyy tästä linkistä tai osoitteesta hyvinvointiasahkolla.fi/aineistot/esitykset.

Opetusmateriaali koostuu 29 diasta, joissa esitellään vision neljää teemaa - esim. aurinkosähkö ja sähköautot - ja niihin liittyviä ajankohtaisia asioita.

Tuo oppilaasi Opiskelijoiden messupolulle SähköTeleValoAV-messuille

Sähköalan opiskelijat ovat lämpimästi tervetulleita SähköTeleValoAV-messuille 5.-7.2.2020 Jyväskylään. Haluamme tehdä messupäivästä opiskelijoille kiinnostavan ja hyödyllisen sekä tutustuttaa heidät yrityksiin, jotka ovat aidosti kiinnostuneita esittelemään tuotteitaan opiskelijoille.

Valmisteilla on Opiskelijoiden messupolku, josta STUL tulee tammikuussa lähettämään tarkempaa tietoa sähköalan oppilaitoksiin.

Messumatkan kustannuksiin voi saada tukea

Opiskelijoiden messumatkan kustannuksiin kuten esim. bussi- ja junakuljetukseen voi saada tukea
Sähköturvallisuuden edistämiskeskus STEK ry:stä. Messumatkatuen hakulomake löytyy täältä.

Sähköllä hiilettömään tulevaisuuteen -seminaarin videoesitykset

Hyvinvointia sähköllä -visioseminaarissa keväällä 2019 esitettiin useita mielenkiintoisia noin 20 min kestäviä esityksiä, jotka ovat vapaasti hyödynnettävissä sähköalan opetuksessa.

Seminaariohjelma videolinkkeineen löytyy tästä linkistä tai osoitteesta hyvinvointiasähköllä.fi/tapahtumat.

Kyberturvallisuuden peruskurssi teknisen alan AMK-opiskelijoille

Ammattikorkeakoulussa tekniikkaa – erityisesti talotekniikkaa, kone- ja rakennustekniikkaa sekä energiatekniikkaa – opiskeleville on toteutettu kyberturvallisuuden peruskurssi.

Sähköturvallisuuden edistämiskeskus STEK ry:n tuella tuotettu kurssi valmentaa oppilaitosten opettajat vetämään kurssin omassa oppilaitoksessaan. Tukena on alan asiantuntijoiden verkosto ja puhelinapu, ja toteutus on kouluille ilmainen.

Lue lisää ja ole yhteydessä.

Sähkönumerot.fi-lyijykynät oppilaillesi

Jos haluat jakaa oppilaillesi Sähkönumerot.fi-lyijykynät, täytä osoitteesta stkliitto.fi/kynatilaus
aukeava tilauslomake.

Toimitamme kynät loppuvuodesta veloituksetta oppilaitokseenne.

Jos haluat peruuttaa tilauksen, klikkaa tästä

Osoitetiedot on saatu STUL:n/Sähköinfon oppilaitosrekisteristä.
Katso rekisteriseloste