Sähköala nähdään tulevaisuuden alana, joka tarjoaa paljon työmahdollisuuksia mielenkiintoisissa yrityksissä. Näin voi päätellä helmikuisten Sähkö Valo Tele AV 2020 -messujen kävijätilastosta, joka kertoo 1500 opiskelijan vierailleen tapahtumassa.

Alan yrityksille ja järjestöille opiskelijat ovat tärkeä sidosryhmä, joka saa niiltä tapahtumassa erityishuomion. Kuitenkin lähes kolmensadan näytteilleasettajan ja runsaan messuohjelman tapahtuma on mittakaavansa vuoksi haaste kävijälle.

- Halusimme jälleen helpottaa kiinnostavimpien kohteiden löytämistä valmistelemalla yritysten kanssa Opiskelijan Messupolku -reitin, kertoo Sähköteknisen Kaupan Liiton toimitusjohtaja Tarja Hailikari.

Reitti tutustutti yrityksiin, jotka olivat erityisen kiinnostuneita esittelemään toimintaansa ja ratkaisujaan sähköalan opiskelijoille. Reittikarttaan merkityillä osastoilla oli Opiskelijakummi-rintamerkillä varustettuja henkilöitä, joiden kanssa oli mutkatonta ryhtyä juttusille. Osastoilla oli myös tehtäviä, joiden kautta oli helppoa tutustua taloon ja sen tarjontaan.

Nyt jo kolmannen kerran järjestetty Opiskelijoiden messupolku sisälsi tälläkin kertaa kiinnostavimman näyttelyosaston valinnan. Eniten mainintoja sai ABB, kannoillaan Airam ja Onninen.

Sähköteknisen Kaupan Liitto ry (STK) edustaa sähköteknisten tuotteiden valmistajia, maahantuojia ja tukkuliikkeitä. STK edistää alan kehitystä ja vaikuttavuutta sekä tuottaa palveluja, joista merkittävin on 250.000 sähköteknistä tuotetta sisältävä Sähkönumerot.fi- tuotetietopalvelu.