Sähköteknisen Kaupan Liiton (STK) elo-syyskuussa teettämä yrityskuvatutkimus sähköteknisiä tuotteita myyvien tukkuliikkeiden toiminnasta kertoo asiakkaiden olevan varsin tyytyväisiä tukkujen toimintaan. Asteikolla yhdestä viiteen yleisarvosana on 3,76. Kaksi vuotta sitten, jolloin tutkimus tehtiin edellisen kerran, arvosana oli samaa luokkaa eli 3,67.

Yrityskuvatutkimus yhteenveto 2020

Toiminnan kolme tärkeintä tekijää olivat toimitusvarmuus 4,6, tavoitettavuus 4,5 ja toimitusnopeus 4,5 arvioituna samalla yhdestä viiteen asteikolla.

Parhaat arvosanat - 4,1 - annettiin toimitusvarmuudesta, ja toimitusnopeudesta. Eniten kehitettävää nähtiin ns. kuiluanalyysin - jossa arvosanasta vähennetään ominaisuuden merkittävyys - mukaan hintatason edullisuudessa ja tavoitettavuudessa.

STK on vuodesta 1987 lähtien selvittänyt joka toinen vuosi asiakkaiden käsityksiä sähköteknisiä tuotteita myyvien tukkuliikkeiden toiminnasta. Tämänkertaisen tutkimuksen tulokset perustuvat 227 vastaajan arvioihin. Vastausprosentti oli 8,6 %.

Kyselyyn vastanneiden kesken suoritetussa arvonnassa Sähkönumerot.fi-palvelun lahjoittaman älykellon voitti Mikko Pekonen.